ساختار تدریس درس ریاضی پایه سوم
فلسفه و چرایی درس ریاضی در برنامه درس ملی در بخش حوزههای یازدهگانه تربیت و یادگیری
ریاضیات از طریق استدلال کردن و فهمیدن معنادار میشود و باید به سایر موضوعات درسی و تجارب روزانهی فرد ربط داده شود. ابزار و وسایل مجسم و عینی، فرد را یاری میدهند تا تجربههای عینی را به نمادهای تصویری و در نهایت نمادهای تجربی ربط دهند.
توجه به عظمت و قدرت خداوند (باتوجه به ساحت تعلیم و تربیت، اعتقادی، عبادی،اخلاقی)
اشاره به نظم و قانون حکم فرما در جامعه و مکانهای اجتماعی مثل مدرسه- بانک
(با توجه به ساحت تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی)
اشاره به اهمیت سلامت جسمی در فعالیتهای اجتماعی و اهمیت بهداشت (باتوجه به ساحت تعلیم و تربیت زیستی و بدنی)
تلفیق فصل دوم ریاضی با فصل سوم علوم که در اندازهگیری مواد و معرفی جرم (واحد گرم- کیلوگرم) هماهنگی دارد.
تلفیق ریاضی و اجتماعی (درس یازدهم: درآمد)
تلفیق ریاضی و هنر (از فصل دوم ریاضی) که مکعب درست کنند و اشکال مربوط به هر پول (ده تایی- صدتایی- هزارتایی و یکی) را بکشد.
حرکت در جهت فلسفهی هر درس مبتنی بر سند تحول بنیادین.
محقق کردن ساحتهای شش گانه در دروس مختلف
تربیت و رشد همه جانبهی دانشآموزان
ایجاد فضای لذت بخش برای یادگیری دانشآموزان
تعمیم آموختههای دانشآموزان با محیط واقعی پیرامون خود.
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 16
مطالب مرتبط